Gratis tips
voor jouw website

Je bent hier: Home » Call to action

Call to action

Voor websites is het al langer gekend: de “Call to Action”. Dé knop die je bezoekers aanzet tot actie.

Ook Facebook is mee op die trein gesprongen!

 

 

Waarom een “Call to Action”?

 

Soms sta je op een kantelpunt. Zou ik dat paar schoenen kopen of niet? Zou ik een weekendje Durbuy boeken of Oostende? Zou deze coach mij kunnen helpen?

 

Er is iets wat je tegen houdt… Twijfel? Een slechte ervaring? Verlegenheid?

 

Stel je voor dat er uit die paar schoenen een tekstballon zou komen “Ja, wij zijn geweldig, koop ons!”. Zou je nog twijfelen?

Stel dat er enkel boven Durbuy een neon-licht staat met “Boek nu!”. Zou je toch nog voor Oostende gaan?

Stel dat er bij die coach een ontwapenende foto staat met “Stuur me vrijblijvend een mail”. Zou je schroom nog steeds zo groot zijn?

 

De “Call to Action” helpt je de laatste stap te zetten.  Het geeft je net dat kleine duwtje in je rug om je beslissing te nemen.

 

Wat doet een Call to Action niet?

 

Zomaar verkopen. Een kleine knop helpt je niet om zomaar te verkopen.

Kom kom, zo makkelijk wil je het nu ook weer niet hebben he 🙂

Als een simpele knop zorgt dat elke bezoeker koopt, wat is dan nog de uitdaging van ondernemen?

 

Waarom een knop op Facebook?

 

Via Facebook sta je in contact met je fans. Maar soms wil je de relatie een versnelling hoger schakelen.

Wat de Facebook-knop doet, is je fans uitnodigen om op een andere manier contact met je op te nemen.

Bij de meeste acties vraagt Facebook je om een website op te geven. Door op de knop te duwen, zullen je fans naar die bepaalde website geleid worden.

  • Nu boeken
  • Contacteer ons
  • App gebruiken
  • Spelletje spelen
  • Nu winkelen
  • Registreren
  • Video bekijken

Je kan met je webdesigner afspreken om een speciale pagina te ontwerpen waar mensen naartoe gestuurd worden.

Er zijn twee Acties waarbij je fans niet naar een website gestuurd worden:

  • Wanneer je “Nu bellen” inschakelt, zal Facebook je telefoonnummer tonen.
  • En bij “Bericht versturen” kan de fan je een Facebook-berichtje sturen.

 

Hoe stel je de Call to Action van Facebook in?

 

Op je bedrijfspagina zie je onder je omslagfoto volgend knop staan:

 

An Wens Facebook Tips

Door op de linker knop te duwen, kan je je “Call to Action” aanmaken.  Dit is ook meteen de locatie waar de knop bij je fans zal getoond worden!

Door op de knop te duwen, opent zich onderstaand scherm:

An Wens Facebook Tip

 

Onder “Een knop kiezen” kan je kiezen welke actie je aan je fans wil aanbieden.

An Wens Facebook Hulp

 

Afhankelijk van de actie die je kiest, zal het scherm wijzigen. Maar dus bij de meeste acties ziet het er gewoon uit zoals hierboven en kan je een website ingeven.

 

Welke Call to Action moet ik instellen?

Dit is een héél moeilijke vraag. Omdat ik niet weet wie jij bent. Wie jouw klanten zijn. Wat je hen aanbiedt.

Want ja, dat is allemaal van belang wanneer je jouw Call to Action kiest!

 

 

TIPS ALS EERSTE ONTVANGEN

Vond je dit een interessante tip?

Mis dan geen enkele nieuwe tip! Schrijf je in en ontvang elke nieuwe tip meteen in je mailbox!

Je ontvangt maximum 1 x per maand een mail.

Meer informatie over ons privacy-beleid kan je hier terugvinden.

Hallo, ik ben An Wens en ik maak dagelijks professionele websites voor gedreven, gepassioneerde ondernemers.  Via deze blog beantwoord ik vragen die ik het vaakst tegen kom rond webdesign.  Wil je ook graag een professionele website? Neem dan zeker contact met me op!