Maak je een bedrijfspagina aan of een bedrijfsprofiel?
Naast het wettelijke aspect, zijn er ook heel wat voordelen verbonden aan een facebook pagina. Ik toon je wat er in de Facebook Terms staat en haal enkele voordelen aan waar je misschien niet meteen bij stil staat. Of voordelen die je misschien nog niet kende?
Het legale aspect
Facebook zelf is hier heel duidelijk over: je mag voor je bedrijf alleen maar een pagina aanmaken en géén profiel! Profielen zijn enkel voor natuurlijke personen.
In de legal terms van Facebook staat dat je een profiel niet mag gebruiken voor louter commerciële doeleinden:

bron: https://www.facebook.com/legal/terms
En alle voordelen
Maar naast het legale stuk, zijn er ook heel wat voordelen aan een bedrijfspagina.
Wat dacht je bijvoorbeeld van volgende:
Hoeveel personen hebben mijn bericht gezien?
Op een Facebook pagina kan je dit heel eenvoudig achterhalen. Zo kan je beslissen om je bericht nog in andere groepen te gaan delen.
Hoeveel likes heeft mijn bericht in totaal?
Ja, op je persoonlijk profiel kan je zien hoeveel likes jouw bericht heeft. Maar wat als mensen jouw bericht gedeeld hebben? Hoeveel likes hebben die gedeelde berichten ontvangen?
Wanneer zijn mijn fans online?
Je kan het zelf monitoren door heel de dag Facebook Messenger in de gaten te houden. Maar ondernemers hebben vaak andere dingen te doen. Op een Facebook pagina krijg je hier heel duidelijke informatie over.
Wil je graag iets delen met een bepaalde doelgroep?
Een status update plaats je voor iedereen (public) of enkel voor je vrienden. Met een pagina kan je ook beslissen om een update enkel te tonen aan mensen tussen de 40 en 45 jaar, of enkel de inwoners van Antwerpen, of mensen die interesse hebben voor het spirituele, …
Heb je grote ambities?
Je persoonlijke profiel heeft een beperking tot ‘slechts’ 5000 vrienden…
Teveel werk om je pagina levendig te houden?
Op een professionele pagina kan je andere mensen toevoegen die je pagina mee beheren.
Vakantie overbruggen?
Op een Facebook pagina heb je de mogelijkheid om berichten in de toekomst in te plannen!
En zo zijn er nog veel meer voordelen voor ondernemers.
En vergeet natuurlijk zeker niet om ook mijn Facebook-pagina te liken en volgen!