Je profielfoto en omslagfoto zijn de meest opvallende elementen van je bedrijfspagina. Iedereen ziet ze! Ze kunnen dus maar beter goed zijn.
De profielfoto
Er is een groot verschil tussen ‘een leuke foto’ en ‘een professionele foto’… Hier enkele tips om ervoor te zorgen dat jouw profielfoto onder de tweede categorie valt:
- zorg voor een neutrale achtergrond
- leg je haar goed
- doe mooie kleren aan
- glimlach
- kijk naar de lens, want dat is waar je klanten zitten
- schakel het liefst een professionele fotograaf in!

Deze profielfoto werd genomen door Wilfried’s Fotoatelier in Broechem.
Het voordeel van samenwerken met een goede fotograaf is dat hij meteen al weet waaraan een goede foto voldoet! Bovendien zit de belichting goed en stelt hij je ook op je gemak.
Er zijn ook enkele technische vereisten:
- zorg dat je profielfoto vierkant is
- zorg dat hij 180 pixels breed en 180 pixels hoog is
De omslagfoto
Facebook durft het formaat voor de omslagfoto al eens te wijzigen. Het huidige formaat kan je hier terugvinden: Formaat van de omslagfoto.
Voor de omslagfoto kies je best een professioneel beeld. Iets wat met jouw bedrijf te maken heeft. Zorg dat het beeld zowel mobiel als op groot scherm mooi getoond wordt! Let er bv op dat er geen belangrijke informatie af valt, of dat er geen cruciale elementen “in twee geknipt worden”.
Je omslagfoto kan je regelmatig eens veranderen. Met de seizoenen mee, of telkens wanneer je een actie doet.
Heb je in je profielfoto gekozen om effectief een foto van jezelf te gebruiken? Plaats dan je logo op je omslagfoto.
Eender hoe: zorg dat ook de omslagfoto er professioneel blijft uitzien!
Help!
Geen inspiratie? Of loop je de muren op bij gebrek aan technische kennis? Neem dan contact op met één van onze fotografen of grafisch ontwerpers!