Je hebt het als ondernemer RAZEND druk. Je weet niet waar eerst beginnen.
En dan is er nog die Facebook pagina! Je fans stellen er vragen, reageren op je (ingeplande) berichten.
Maar jij hebt geen tijd om alle berichten op te volgen…. Wat nu?
Communicatie
We leven in een maatschappij waar communicatie steeds sneller gaat.
Een dag wachten op antwoord op een e-mail lijkt een eeuwigheid te duren.
Maar Facebook…
- papieren post is een traag medium
- e-mail is een snel medium
- Facebook…. is razendsnel
Je hebt dus geen dag de tijd om te reageren als iemand op je Facebook pagina een vraag stelt!
Hoe doe je dat dan wanneer je een super drukke periode hebt?
Schakel hulp in
Ja, gewoon hulp vragen! Vraag iemand die je vertrouwt om tijdelijk (of misschien wel permanent?) te helpen om je Facebook pagina te beheren.
Je kan eenvoudig een “Redacteur” aan je pagina toevoegen. Die kan je altijd weer opnieuw verwijderen.
Het is ook een handige tip voor wanneer je ergens problemen mee hebt en het niet zo goed kan uitleggen. Dan kan je een specialist even mede-beheerder maken zodat hij of zij zelf op je pagina kan kijken.
Hoe doe je dat?
In de instellingen van je Facebook pagina heb je een onderdeel “Paginarollen”. Daar kan je iemand toevoegen.
Om je te helpen tijdens een drukke periode, raad ik je aan om de rol “Redacteur” toe te voegen. Deze persoon kan in principe alles wijzigen en beheren, behalve de paginarollen.
Er bestaan vijf verschillende paginarollen met elk hun eigen rechten. In dit artikel ga ik verder in op de verschillende rollen en de voor- of nadelen.