Het veranderen van je omslagfoto zorgt voor meer bereik van je berichten.
Daarom geef ik je hier een lijst met ideetjes voor het aanpassen van je omslagfoto.
Denk seizoensgebonden
Maak voor elk seizoen een andere omslagfoto. Zo varieer je vier keer per jaar. Seizoenswisseling is zowiezo iets waar de meeste mensen toch even aan herinnerd worden op de radio of het nieuws. Daar kan je dus gemakkelijk op inspelen!
Denk feestdagen
En dat mag je gerust ruim interpreteren!
Er zijn natuurlijk de officiële feestdagen. Nieuwjaar, Feest van de Arbeid, Nationale Feestdag, …
Maar je hebt ook de speciale dagen. Dagen waarop we wél vieren, maar waarvoor we in België geen vakantiedag krijgen. Zoals bijvoorbeeld Valentijn, Moederdag (voor de Antwerpenaren!), Secretaressedag, …
Denk religieuze feestdagen
Waarom zouden we in deze multiculturele maatschappij niet elke religieuze gemeenschap een fijne feestdag wensen?
Zorg wel dat je weet wat de feestdag inhoudt zodat je geen ongepaste omslagfoto kiest!
Denk solden
Zeker wanneer je een webwinkel uitbaat, mag je deze niet missen! Tijdens de solden periode kan je je omslagfoto wijzigen zodat meteen duidelijk is dat jouw winkel ook mee doet aan de solden!
Denk eigen verjaardag
Heel wat bedrijven vieren hun eigen verjaardag. De dag dat ze zijn opgericht. Meestal roepen ze het van de daken wanneer ze 25 jaar bestaan. Maar waarom zou je dat niet elk jaar vieren?
Denk eigen promoties
Doe je elk jaar een promotie rond het autosalon? Pas dan ook je hoofding daarop aan! Autosalon, schoolvakanties, Karnaval, …
Denk vooral…
Wees creatief, maar consistent!
Ga niet alle dagen en perioden van hierboven je omslagfoto gaan wijzigen!
Kies er die dagen uit waar jij, je bedrijf en vooral je klanten voeling mee hebben.
Niet zeker of je het goed aanpakt? Neem dan contact op met een grafisch ontwerper. Die kan je vast een sjabloon aanreiken waarbinnen je zelf wat kan knutselen.
En vergeet niet: hou het professioneel!!