Is je website nog mee met de evolutie van jouw bedrijf?
Kan je verbeteringen aanbrengen in je strategie?

Je bent hier: Home » extra » Strategische meeting

Strategische meeting

Op het moment dat we een website bouwen, stel ik moeilijke vragen over jouw favoriete doelgroep, diensten die je het liefste aanbiedt en diensten die je aanbiedt als voorproefje.  Soms hoor je deze vragen voor het eerst en weet je niet helemaal goed wat te antwoorden.  Toch bouwen we je website met die antwoorden in het achterhoofd!  Dan is het nuttig om enkele maanden laten toch nog eens te bekijken of je ondertussen al een gefundeerd antwoord kan geven. En met die informatie kunnen we dan al dan niet aanpassingen doen aan je website.

Op zo’n moment plannen we een strategische meeting in.  We bekijken of de strategie die we gevolgd hebben, nog de beste is en of we die eventueel moeten bijsturen.

Welke onderwerpen kunnen aan bod komen tijdens een strategische meeting?

Eigenlijk kunnen we over alles praten!  De meeste van mijn klanten zijn solo-ondernemers en zijn soms op zoek naar een klankbord om over hun bedrijf te praten.  In zo’n geval geef je me een seintje en plannen we een strategische meeting in.  Geef op voorhand aan waarover je wil praten, zo begint het onderwerp bij mij alvast te ‘sudderen’.

Hieronder alvast wat inspiratie over vragen waarmee je zeker bij mij terecht kan!

Algemene vragen over je website:

  • Ik twijfel of de structuur van mijn website nog wel goed zit
  • Ik wil mijn aanbod aanpassen maar weet niet hoe het dan nog in mijn website past
  • Ik wil een gratis weggever op mijn website zetten, maar weet niet waar
  • Hoe komen bezoekers op mijn website? (Google Analytics)
  • Wordt mijn website voornamelijk via smartphone of via groot scherm bekeken? (Google Analytics)
  • Welke pagina’s worden er het vaakst bezocht? (Google Analytics)
  • Ik wil een promotie toevoegen op mijn website, maar ik weet niet goed hoe of waar
  • Mijn website staat al 5 jaar online en ik heb veel aanpassingen gedaan. Zit alles nu nog wel goed?
  • Hoe kan ik de SEO/vindbaarheid verbeteren?
  • Hoe kan ik de snelheid van mijn website verbeteren?
  • Zijn de foto’s die ik gebruik wel goed of vertragen ze mijn website?
  • Ik heb heel veel domeinnamen maar welke zijn nuttig?
  • Moet ik extra domeinnamen aankopen?
  • Ik heb een briljant idee, maar weet niet goed hoe we dit in de website moeten aanpassen en hoeveel dit dan zal kosten.

Algemene marketing-vragen:

  • Ik heb geen inspiratie voor social media berichten
  • Hoe zorg ik dat nieuwsbrief, blog, social media en website één geheel vormen?
  • Ik heb geen inspiratie voor nieuwsbrieven
  • Ik wil graag met iemand brainstormen over mijn marketing

Vragen waarmee bloggers zitten:

  • Waarover moet ik bloggen?
  • Is de kwaliteit van mijn blogberichten wel goed?
  • Hoe zorg ik voor meer lezers van mijn blogberichten?

Geen aankoopverplichting

Na een strategische meeting ga je naar huis met heel wat informatie.  Met sommige dingen kan je zelf aan de slag (zoals je marketing).  Voor sommige zaken zullen aanpassingen aan je website nodig zijn.  Een strategische meeting houdt géén aankoopverplichting in.  Je moet de suggesties die ik je aanbiedt, dus niet laten uitvoeren.

 

Wanneer is een Strategische Meeting nuttig?

Een strategische meeting vraag je aan wanneer je er behoefte aan hebt (hou rekening met 4 weken wachttijd!).  Dat kan al een maand nadat je website online staat, want misschien heb je dan net meer ondersteuning, vragen, twijfels, …

Ben je een dynamische ondernemer die heel actief is met social media, blog, nieuwsbrieven en heb je veel contact heeft met klanten? Dan kan het nuttig zijn om elk jaar een meeting in te plannen.

Is jouw bedrijf redelijk stabiel en wijzigt er zelden iets, dan raad ik toch aan om elke 5 jaar even langs te komen.  Na 5 jaar is het zowiezo nuttig om te kijken of bepaalde aspecten van je website eventueel moderner moeten gemaakt worden.

Maar het kan best zijn dat jij meer nood hebt aan brainstormsessies! Je kan ze dan perfect op regelmatige basis aanvragen. Zo kunnen we elk kwartaal een uur samen zitten om te brainstormen over je toekomstige nieuwsbrieven.

 

Praktisch

  • Een strategische meeting gaat altijd door in ons kantoor in Emblem (ik zorg voor koffie, thee, koekjes en een gezonder snoepje).
  • Je betaalt de uren die we samen gewerkt hebben aan 75 euro per uur (excl BTW).
  • We proberen op voorhand in te schatten hoe lang de meeting ongeveer zal duren. Je kan al een meeting vanaf een half uur boeken.  Maar de meeste meetings lopen al snel uit tot anderhalf uur (want eens je in de brainstorm-flow zit, gaat de tijd heel snel!).  We stoppen een strategische meeting altijd ten laatste na 3 uur brainstormen.  Je zal merken dat de energie en inspiratie dan ook wat uitgeput geraken.  Bovendien moet je ook nog alle informatie verwerkt krijgen.

 

Opgelet! Deze dienst bieden we enkel aan aan klanten die ook bij ons een website hebben laten maken!