De navigatie of het menu van je website. Ah jij denkt dat dat niet zo moeilijk is??
Geen eenvoudig verhaal
Enkele weken geleden zat ik aan tafel met enkele mensen. Te praten over de website die zij voor ogen hadden. Een website voor een complexe organisatie.
Als je het vanop een afstand bekeek, waren het eigenlijk drie totaal verschillende organisaties die door omstandigheden onder één koepel verenigd waren.
Maar ja, één “raad van bestuur”, één “budget”, één “website”.
Alles moet dus in één website…
Bezint eer ge begint
Wat doe je als je heel veel informatie wil delen met je bezoekers?
Een uitklap-menu? In een uitklapmenu? Met nog een submenu?
Nee, echt geen goed idee!
Je bezoekers geraken zo echt de weg kwijt!
Het zal moeilijker zijn voor hen om te vinden wat ze echt zoeken.
Om nog maar te zwijgen over hun geduld…
Hoe moet het dan wel?
- Zorg voor een eenvoudige navigatie. Ga twee niveau’s diep, maar zeker niet dieper!
- Zorg voor duidelijke menu-items. Zo weten je bezoekers perfect wat ze onder een bepaald menu zullen terug vinden.
- Zet meer informatie op één pagina. Maar zorg wel dat je voldoende structuur geeft aan de tekst, zodat het toch een overzichtelijk verhaal blijft.
Hoe helpen wij jou daarbij?
Door een goed beeld te hebben van jouw bedrijf. Door goed te weten wie jouw klanten zijn en hoe zij jouw website zullen bezoeken. Kortom, door jouw bedrijf door en door te leren kennen en dat te combineren met onze ervaring!