Strategische meeting

Je bent hier: Home » Strategische meeting

Wie is jouw doelgroep? Welke diensten bied je het liefste aan? Heb je een instap-dienst?

Het is goed om je website op regelmatige basis opnieuw te bekijken. Bovenstaande vragen helpen je om kritisch naar je bedrijf en je website te kijken. Want die twee moeten in lijn liggen! 

Het is niet gemakkelijk om zelf aan de slag te gaan met die vragen. Op zo’n moment plannen we een strategische meeting in.  We bekijken of de strategie die in jouw website zit, nog de beste is en of we die eventueel moeten bijsturen.

Welke onderwerpen kunnen aan bod komen tijdens een strategische meeting?

Eigenlijk kunnen we over alles praten!  De meeste van mijn klanten zijn solo-ondernemers en zijn soms op zoek naar een klankbord om over hun bedrijf te praten.  In zo’n geval geef je me een seintje en plannen we een strategische meeting in.  Geef op voorhand aan waarover je wil praten, zo begint het onderwerp bij mij alvast te ‘sudderen’.

Hieronder alvast wat inspiratie over vragen waarmee je zeker bij mij terecht kan!

Algemene vragen over je website:

  • Ik twijfel of de structuur van mijn website nog wel goed zit
  • Ik wil mijn aanbod aanpassen maar weet niet hoe het dan nog in mijn website past
  • Ik wil een gratis weggever op mijn website zetten, maar weet niet waar
  • Hoe komen bezoekers op mijn website? (Google Analytics)
  • Wordt mijn website voornamelijk via smartphone of via groot scherm bekeken? (Google Analytics)
  • Welke pagina’s worden er het vaakst bezocht? (Google Analytics)
  • Ik wil een promotie toevoegen op mijn website, maar ik weet niet goed hoe of waar
  • Mijn website staat al 5 jaar online en ik heb veel aanpassingen gedaan. Zit alles nu nog wel goed?
  • Hoe kan ik de SEO/vindbaarheid verbeteren?
  • Hoe kan ik de snelheid van mijn website verbeteren?
  • Zijn de foto’s die ik gebruik wel goed of vertragen ze mijn website?
  • Ik heb heel veel domeinnamen maar welke zijn nuttig?
  • Moet ik extra domeinnamen aankopen?
  • Ik heb een briljant idee, maar weet niet goed hoe we dit in de website moeten aanpassen en hoeveel dit dan zal kosten.

Algemene marketing-vragen:

  • Ik heb geen inspiratie voor social media berichten
  • Hoe zorg ik dat nieuwsbrief, blog, social media en website één geheel vormen?
  • Ik heb geen inspiratie voor nieuwsbrieven
  • Ik wil graag met iemand brainstormen over mijn marketing

Vragen waarmee bloggers zitten:

  • Waarover moet ik bloggen?
  • Is de kwaliteit van mijn blogberichten wel goed?
  • Hoe zorg ik voor meer lezers van mijn blogberichten?
  • Wat zijn mijn populairste blogberichten?

Vragen ivm jouw webshop:

  • Is de onderverdeling van mijn producten nog goed?
  • Hoe lanceer ik promoties?
  • Verkoop ik wel de juiste producten?
  • Welke producten worden het meest bekeken?

Mieke Pelckmans

Samen met An ben ik door de statistieken van mijn website gegaan. Op voorhand had ik al een aantal vragen over # bezoekers / locatie klanten, maar ontdekte dat er veel meer te bieden was via Google Analytics. Je leert jou bestsellers kennen, het aantal bezoekers per pagina, hoeveel tijd een bezoeker besteedt aan jou website,…. Allemaal nuttige gegevens die een absolute meerwaarde bieden om de  verkoop via mijn webshop te optimaliseren. An heeft me hierover een hele klare kijk gegeven en haar enthousiasme en meedenken maken dat je samen al snel enkele ideeën krijgt om hiermee aan de slag te gaan. Bedankt daarom An voor deze leerrijke bespreking!

www.vremdegewoontes.be

Wanneer is een Strategische Meeting nuttig?

Een strategische meeting vraag je aan wanneer je er behoefte aan hebt.  Dat kan al een maand nadat je website online staat, want misschien heb je dan net meer ondersteuning, vragen, twijfels, …

Ben je een dynamische ondernemer die heel actief is met social media, blog, nieuwsbrieven en heb je veel contact heeft met klanten? Dan kan het nuttig zijn om elk jaar een meeting in te plannen.

Maar het kan best zijn dat jij meer nood hebt aan brainstormsessies! Je kan ze dan perfect op regelmatige basis aanvragen. Zo kunnen we elk kwartaal een uur samen zitten om te brainstormen over je toekomstige nieuwsbrieven.

Praktisch

  • Een strategische meeting gaat altijd door in ons kantoor in Emblem (ik zorg voor koffie, thee, koekjes en een gezonder snoepje).
  • Je betaalt de uren die we samen gewerkt hebben aan 75 euro per uur (excl BTW).
  • Je kan al een meeting vanaf een half uur boeken.  Maar de meeste meetings lopen al snel uit tot anderhalf uur.  We stoppen een strategische meeting altijd ten laatste na 3 uur brainstormen.  Je zal merken dat de energie en inspiratie dan ook wat uitgeput geraken.  Bovendien moet je ook nog alle informatie verwerkt krijgen.

Opgelet! Deze dienst bieden we enkel aan aan klanten die ook bij ons een website hebben laten maken!

Small meer info

Graag meer info?

Inschrijven netwerkevent

Yes! Je hebt gelijk, netwerken kan je bedrijf écht een boost geven! Connecteren met gedreven netwerkers, mensen die jouw bedrijf graag willen ondersteunen en vooruit helpen.  Dat is wat een goede ondernemer doet!

Vul hieronder jouw gegevens in en dan zorgen wij dat je warm onthaald wordt!

Tot snel!

Inschrijven Netwerkevent

Inschrijven Netwerkevent