Je vraagt je webdesigner om een aanpassing aan je website te doen, maar die doet iets helemaal anders.
Of je vindt dat de structuur van je website niet meer logisch in elkaar zit, maar je webdesigner begrijpt niet goed wat er dan anders moet.
Ik vind het als webdesigner belangrijk om mijn klant goed te begrijpen. Om te weten wat de waarden zijn waar het bedrijf op gevestigd is. Om te weten wat de dromen van de klant zijn. En waar de klant vandaag met het bedrijf belang aan hecht. Wie de huidige doelgroep is en voor welke doelgroep de klant graag wil werken.
Op het eerste zicht heeft dat niks met mijn job als webdesigner te maken. Want dat is toch maar gewoon een website bouwen, toch?
Maar hoe beter ik mijn klant ken, hoe beter ik die dromen kan omzetten in een juiste website.
Jij zit zelf met je neus op je bedrijf
Dat zorgt ervoor dat je een aantal blinde vlekken hebt. Ja hoor, ik heb die ook! Het is mijn business coach die me op een moment aankeek en zei: “Maar daar ben jij net zo sterk in! In die connectie leggen, in die communicatie! Daar zijn heel wat webdesigners die dat niet kunnen!” Een eye-opener van jewelste…
Onlangs mochten we de website van New Vision Concept in een nieuw kleedje steken. “Maar Heidi”, zei ik haar, “jullie zijn geen koud modern salon. Bij jullie zijn klanten echt welkom! Met een hartelijke lach, een kopje koffie, een leuke babbel. Jullie maken tijd voor de klant, jullie geven een persoonlijke service. Daar hoort ook een warme website bij!”. Het is dankzij dat gesprek dat we de website mochten vullen met kleurfoto’s ipv strakke zwart-wit exemplaren.
Een goede webdesigner heeft empathie
Empathie omdat een goeie zaakvoerder met passie zijn bedrijf runt. En passie, dat zijn emoties, die kan je alleen maar begrijpen met de nodige empathie. En guess what? Die heb ik in overvloed! Die zorgt ervoor dat ik als geen ander het bedrijf van mijn klant leer kennen en zo naadloos de vertaalslag maak naar die digitale wereld. En het zelfs nog op een verstaanbare manier kan uitleggen aan mijn klant!
Mijn webdesigner snapt mij niet
Dat maakt hem gelukkig niet perse een slechte webdesigner. Sommige webdesigners zijn gewoon goed in het bouwen van een website, maar zijn minder sterk in de details afwerken. Of ze vinden het niet leuk om een website aan te passen (want ook hier weer: dat zijn voor hen details). Maar wanneer je met je bedrijf op een kantelpunt gekomen bent waar je van je webdesigner iets meer verwacht dan alleen technische skills, kan dat lastig zijn.
Gelukkig moet je dan niet altijd een nieuwe website bij een nieuwe webdesigner laten maken. Wanneer je een WordPress-website hebt, is de kans groot dat wij je kunnen verder helpen.
Ik vind het leuk om in de details te duiken. Om ervoor te zorgen dat al die kleine dingen kloppen. Om ervoor te zorgen dat jij een beetje begint te blinken wanneer je aan iemand je website laat zien.
Wij nemen het beheer van jouw website over
Dat doen we natuurlijk niet zomaar! Eerst gaan we praten, want we willen je wel eerst leren kennen. We willen je verhaal horen en bekijken of we helemaal mee zijn. Want alleen dan kunnen wij jou de ondersteuning bieden die je verdient en waar je naar op zoek bent.
Je kan hier lezen wat er gebeurt wanneer wij het beheer van je website overnemen en je ziet er alvast wie er je allemaal voor ging!