Ja, een blog kan een grote toegevoegde waarde hebben voor je website. Maar hoe zorg je ervoor dat je artikels ook gelezen worden?
Vaak zien klanten erg op tegen bloggen. Inspiratie en tijd zijn de grootste struikelblokken. Gelukkig kan ons team hen daarbij helpen! Door een uitgebreide SEO-analyse uit te voeren, te brainstormen over bijhorende blogberichten, de inhoud van die berichten te schrijven en zelfs te zorgen voor de juiste foto’s of grafisch materiaal!
Wil je toch zelf aan de slag gaan, dan hebben we enkele tips waarmee je ervoor zorgt dat je blogberichten ook echt gelezen worden en een meerwaarde betekenen voor jouw bedrijf. Want zomaar wat schrijven zonder dat iemand je hersenspinsels ooit leest, dat is niet de bedoeling.
Zorg voor een ronkende titel
De titel die je kiest voor je blogbericht, moet potentiële lezers verleiden. Dus ofwel kies je voor een titel die uit de SEO-analyse gekomen is, omdat je wéét dat je lezers op zoek zijn naar die informatie. Ofwel zoek je een creatieve, ronkende titel. Let wel op dat je titel de lading dekt! Zorg dat je klant in het blogbericht ook de beloofde content zal terugvinden. Niemand wordt graag bedrogen!
Stel je voor dat dit blogbericht de titel “Over blogberichten” had gekregen. Had jij het dan willen lezen?
Een leuke afbeelding trekt aan
Een foto zegt meer dan 1000 woorden, niet waar? Ga dus op zoek naar een leuke foto voor bij je blogbericht. Dat zal niet altijd even gemakkelijk zijn! Je kan bv samenwerken met een goede graficus die een visual kan ontwerpen die bij je blogbericht past.
Zorg voor een call to action!
Fijn dat iemand je blogbericht leest, maar zorg dan ook dat het voor de lezer duidelijk is dat je hem ook kan helpen. Dat doe je door op de pagina van je blogbericht een duidelijke call to action te zetten. Dat kan in verschillende vormen, maar probeer een popup toch maar te vermijden.
Je kan de lezer aansporen om een gratis kennismakingsgesprek te boeken. Voila, zo eenvoudig kan een call to action zijn! Gelukkig kan hij ook een pak creatiever dan dit! Maar zorg ervoor dat als je lezer denkt “Verdorie, dit lijkt mij nu echt de juiste leverancier voor mij!”, hij ook weet wat de volgende stap is om met jou in zee te kunnen gaan.
Plaats linken naar je aanbod
Je blogt nooit in het niets. Je blog moet altijd wel iets met je aanbod te maken hebben. En dus kan je in je blogbericht ook perfect linken leggen naar dat aanbod! Zo zorg je meteen ook voor een betere SEO-score!
In dit blogbericht vind je zelfs meerdere linken naar verschillende aspecten van onze diensten terug.
Delen, delen, delen!
Laat je blogbericht niet rusten op je website. Deel het overal waar het nuttig kan zijn! Deel het met je klanten in je klanten-nieuwsbrief, zet een link in je gratis weggever, deel het op je social media, … Zorg ervoor dat je het bericht zélf verspreid. En herhaal dat binnen enige tijd nog eens. Dat is meteen een opportuniteit om je blogbericht na te lezen en aan te vullen indien nodig.