Vroeger was alles simpeler. Of dat denken we toch. Toen had je een website. En die had je bijna “voor het leven”. Anno 2016 is dat toch een beetje anders. En dan zeg ik niet dat je met elke flitsende hype mee moet gaan!
Is een statische website ‘out’?
Ja en nee. Het hangt allemaal wat af van het soort bedrijf dat je hebt.
In sommige gevallen is een statische website echt wel voldoende. Eentje die je online zet en die na vijf jaar nog altijd “ok” is.
Nee, je haalt er wellicht niet de eerste plaats mee op Google. Maar dat is het doel van dit soort websites ook niet.
Is dynamisch een nieuwe “trend”?
Niet echt. Het is eerder een evolutie.
Door de sociale media zijn we gewend om steeds nieuwe informatie te krijgen. Continu. Dat verwachten we ook van een website.
Wil je dat bezoekers terug komen naar je website? Zorg dan dat je regelmatig eens iets nieuw schrijft!
Hoe dynamisch moet mijn website dan zijn?
Ook dat hangt weer af van jouw bedrijf.
Hoe vaak heb je nieuwe, relevante informatie?
Je website regelmatig voeden met nieuwe informatie is één ding. Maar het moet nog wel interessant en relevant zijn voor je doelgroep.
Ga dus zeker niet elke week je website ‘zomaar’ aanpassen. Dat heeft eerder een averechts effect!
Een aantal parameters die voor jouw bedrijf misschien van belang kunnen zijn:
- Verkoop je seizoensproducten?
- Komen er regelmatig nieuwe producten of diensten bij?
- Kan je wettelijk nieuws delen? Bijvoorbeeld een advocaat of boekhouder die relevante nieuwe wetten deelt
- Doe je projecten met andere ondernemers of groepen?
- Zijn er regelmatig nieuwe ontwikkelingen in je vakgebied die interessant kunnen zijn voor je klanten?
Kortom: hoe dynamisch jouw website moet zijn, hangt volledig af van jouw bedrijf!