In mijn eerste Mailchimp bericht heb ik je getoond waar je de Signup Forms kan terug vinden. Zoals je kon zien, zijn het er heel wat! In dit bericht krijg je een korte handleiding!
Een overvloed aan schermen
Ik heb ze even geteld: maar liefst 5 Signup schermen en 2 Signup mails.
Klinkt best overdreven he, om je in te schrijven op een nieuwsbrief?
Toch valt het zo niet op wanneer je je inschrijft. Tenminste, als je de schermen en mails goed opvult.
Maar om ze een goede inhoud te kunnen geven, is het essentieel dat je begrijpt wanneer een gebruiker de schermen te zien krijgt. Zo kan je hem ook informeren wat er aan het gebeuren is en waarom hij wéér op een ander scherm geland is!
Om dit beter in kaart te brengen, heb ik er een handig diagram van getekend. Zo kan je stap voor stap zien welk scherm wanneer op de planning staat.
Wanneer je dus mijn eerdere tip aan het uitvoeren bent, kan je dit schema erbij houden. Zo loop je zelf alvast niet verloren 🙂
Veel succes en je weet: als je vast zit, ben ik maar een mail van je verwijderd!