Over mij

16 jun 2016 | webdesign

Elke klant krimpt zowat in elkaar als ik zeg “En ook nog een ‘over mij’-pagina!”. Moet daar echt een foto op? En wat moet ik daarop vertellen? Het lijkt haast de moeilijkste opdracht die ze ooit gekregen hebben. En toch is het een ontzettend belangrijke pagina…

Over mij… en mijn bezoekersaantallen

De “over mij”-pagina is de tweede meest bezochte pagina van een website.  Kijk het maar eens na, als je dat kan!  Je homepage is vaak de meest populaire pagina. Dat komt onder andere omdat dat de pagina is die Google het vaakst zal voorstellen.

Maar vanop die pagina gaan de meeste mensen meteen kijken op de “over mij”-pagina!

Waarom? Omdat we het liefst met mensen werken ipv met bedrijven.  Het is makkelijker om een mens te vertrouwen dan een bedrijf.  Let er maar eens op als je op een nieuwe website komt. Je zal altijd even gaan piepen naar wie er achter het bedrijf zit!

Over mij… en mijn foto

Ja, een foto MOET! Om dezelfde reden als wat ik hierboven ook al schreef: je wil de persoon achter het bedrijf leren kennen. En daar hoort een foto bij!

Een foto van de zaakvoerder of een groepsfoto. En soms is het zelfs nuttig om van elke werknemer die in contact komt met klanten, een foto te tonen en die persoon dus ook voor te stellen.

Over mij… en mijn inhoud

Nee, begin alstublieft niet al je diploma’s op te sommen!!  (Voor sommige beroepen of bedrijven kan het natuurlijk wel nuttig zijn).

Daar lopen de meeste klanten écht niet warm van…

Op jouw “over mij”-pagina wil ik het gevoel krijgen dat ik het echt goed ga kunnen vinden met jou! Dat jij mijn probleem gaat begrijpen.

Hoe? Doordat ik op je “over mij”-pagina kan lezen dat je ooit hetzelfde hebt voorgehad als ik. Of dat ik daar kan lezen dat je klanten hebt waarvoor je een gelijkaardige oplossing gezocht hebt.  Of ik ben op zoek naar karaktereigenschappen die we gemeen hebben.

Over mij… en over ons

Run je je zaak alleen?  Wees daar dan ook gewoon eerlijk in! Dan hoef je echt niet “over ons” te schrijven! Behalve natuurlijk als je Koning Filip bent…

Soms zeggen mensen me wel eens: “Maar schept dat niet meer vertrouwen?”  Nee. Je klant zal zich bedrogen voelen als hij erachter komt dat je helemaal niet met een ’team’ bent!

Over mij… en mijn aanbod

Je weet nu dat je bezoeker eerst op je home-pagina komt. En vrijwel meteen doorklikt naar je “over mij”-pagina. Help je bezoeker dan ook om zijn weg verder te vinden!

  •  Neem linken op naar de rest van je pagina’s
  •  Verwijs naar je aanbod, naar je contact-pagina
  •  Zorg voor een “opt-in”-formulier: een formulier waarmee je bezoeker zich inschrijft op jouw nieuwsbrief
  •  Wijs hem de weg naar je gratis weggever (ebook, checklist, whitepaper, ….)

Kortom: zorg dat je klant meteen actie kan ondernemen als hij denkt: “Wauw, wat een vrouw/man!”

Over mij… en over mij… en over mij…

Elke dag leg je nieuwe contacten, lees je nieuwe artikels, heb je nieuwe inzichten.

Je groeit elke dag!  En dat mag je “over mij”-pagina ook doen!

Zet je een nieuwe stap in je leven? Doe je een nieuw inzicht op? Denk er dan aan om ook je “over mij”-pagina te updaten.

Zo blijft ze boeiend voor je bezoekers!

Lees ze dus regelmatig nog eens door. Ik ben er zeker van dat je elke week wel weer iets kan veranderen 🙂

Over mij en jouw website bij ons

Als je door ons een website laat bouwen, laten we je hier niet in de kou staan.  We begeleiden je om een goede “Over mij” pagina te schrijven. En als je dat graag wil, schakelen we daar een echte copywriter (tekstenschrijver) voor in.  Een copywriter zal jouw tekst zo schrijven dat hij boeiend en vlot leesbaar is voor jouw bezoekers.  Hij zorgt dat de juiste zoekwoorden gebruikt worden én voegt woorden toe die een tekst leuk maken om te lezen.  En dat alles in jouw “tone of voice”. Alsof je het zelf geschreven hebt dus.
Dus als je het niet ziet zitten om de tekst zelf te schrijven, dan zorgen wij dat dat voor jou gedaan wordt!

16 jun 2016 | webdesign

Small meer info

Graag meer info?

Breng variatie in je tekst

Heb je veel te vertellen? Dan kan je website er al gauw als een saaie encyclopedie gaan uitzien.  Met de tips in dit bericht zorg je ervoor dat...

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het bouwen van een netwerk van zoveel mogelijk linken naar jouw website. We geven je enkele tips!

Gratis afbeeldingen

Niets zegt zoveel als een goede foto. Maar hoe pak je dat aan? Bel je een fotograaf om de perfecte foto van een bos, een berg of een...

Begin vandaag aan jouw nieuwe website

Expert zijn in ons vak. Daar gaan wij voor. Als webdesigner, grafisch ontwerper, fotograaf of copywriter. Wij leggen onze lat hoog zodat jouw huisstijl en website tot in de puntjes verzorgd zijn.

Wil je ons leren kennen? Vraag dan een afspraak en wij maken graag tijd voor jou!