Elke klant krimpt zowat in elkaar als ik zeg “En ook nog een ‘over mij’-pagina!”. Moet daar echt een foto op? En wat moet ik daarop vertellen? Het lijkt haast de moeilijkste opdracht die ze ooit gekregen hebben. En toch is het een ontzettend belangrijke pagina…
Over mij… en mijn bezoekersaantallen
De “over mij”-pagina is de tweede meest bezochte pagina van een website. Kijk het maar eens na, als je dat kan! Je homepage is vaak de meest populaire pagina. Dat komt onder andere omdat dat de pagina is die Google het vaakst zal voorstellen.
Maar vanop die pagina gaan de meeste mensen meteen kijken op de “over mij”-pagina!
Waarom? Omdat we het liefst met mensen werken ipv met bedrijven. Het is makkelijker om een mens te vertrouwen dan een bedrijf. Let er maar eens op als je op een nieuwe website komt. Je zal altijd even gaan piepen naar wie er achter het bedrijf zit!
Over mij… en mijn foto
Ja, een foto MOET! Om dezelfde reden als wat ik hierboven ook al schreef: je wil de persoon achter het bedrijf leren kennen. En daar hoort een foto bij!
Een foto van de zaakvoerder of een groepsfoto. En soms is het zelfs nuttig om van elke werknemer die in contact komt met klanten, een foto te tonen en die persoon dus ook voor te stellen.
Over mij… en mijn inhoud
Nee, begin alstublieft niet al je diploma’s op te sommen!! (Voor sommige beroepen of bedrijven kan het natuurlijk wel nuttig zijn).
Daar lopen de meeste klanten écht niet warm van…
Op jouw “over mij”-pagina wil ik het gevoel krijgen dat ik het echt goed ga kunnen vinden met jou! Dat jij mijn probleem gaat begrijpen.
Hoe? Doordat ik op je “over mij”-pagina kan lezen dat je ooit hetzelfde hebt voorgehad als ik. Of dat ik daar kan lezen dat je klanten hebt waarvoor je een gelijkaardige oplossing gezocht hebt. Of ik ben op zoek naar karaktereigenschappen die we gemeen hebben.
Over mij… en over ons
Run je je zaak alleen? Wees daar dan ook gewoon eerlijk in! Dan hoef je echt niet “over ons” te schrijven! Behalve natuurlijk als je Koning Filip bent…
Soms zeggen mensen me wel eens: “Maar schept dat niet meer vertrouwen?” Nee. Je klant zal zich bedrogen voelen als hij erachter komt dat je helemaal niet met een ’team’ bent!
Over mij… en mijn aanbod
Je weet nu dat je bezoeker eerst op je home-pagina komt. En vrijwel meteen doorklikt naar je “over mij”-pagina. Help je bezoeker dan ook om zijn weg verder te vinden!
- Neem linken op naar de rest van je pagina’s
- Verwijs naar je aanbod, naar je contact-pagina
- Zorg voor een “opt-in”-formulier: een formulier waarmee je bezoeker zich inschrijft op jouw nieuwsbrief
- Wijs hem de weg naar je gratis weggever (ebook, checklist, whitepaper, ….)
Kortom: zorg dat je klant meteen actie kan ondernemen als hij denkt: “Wauw, wat een vrouw/man!”
Over mij… en over mij… en over mij…
Elke dag leg je nieuwe contacten, lees je nieuwe artikels, heb je nieuwe inzichten.
Je groeit elke dag! En dat mag je “over mij”-pagina ook doen!
Zet je een nieuwe stap in je leven? Doe je een nieuw inzicht op? Denk er dan aan om ook je “over mij”-pagina te updaten.
Zo blijft ze boeiend voor je bezoekers!
Lees ze dus regelmatig nog eens door. Ik ben er zeker van dat je elke week wel weer iets kan veranderen 🙂