Een website maken is altijd een investering. Ofwel laat je hem maken en dan is het vooral een financiële investering, ofwel maak je hem zelf en dan is het vooral een tijdrovende investering. Je wil dus dat die website lang mee gaat. Je leest dan wellicht niet graag waarom je hem toch regelmatig eens moet (laten) nakijken…
Blijft je bedrijf stil staan?
Ik hoop het niet… Ik hoop dat je regelmatig kritisch durft te kijken naar wat je aan het doen bent en dan ook durft bij te sturen. Nieuwe producten of diensten lanceren, een andere doelgroep aantrekken, je winkel eens herinrichten, je huisstijl moderniseren, … Elke keer wanneer je aan je bedrijf sleutelt, moet je ook naar die website kijken. Want je website is de spiegel van je bedrijf!
Google staat niet stil!
Google kijkt ook regelmatig kritisch naar zijn eigen zoekmachine. En voert dan de nodige aanpassingen uit. Weet je nog hoe heel wat ondernemers in paniek sloegen toen Google meldde dat het voorrang zou geven aan websites die duidelijk leesbaar zijn op smartphones? Inderdaad: heel veel websites moesten toen aangepast worden! Gelukkig voert Google ook vaak kleinere SEO-aanpassingen door. Maar jouw website moet dan wel mee zijn! Vaak gaat het over kleine wijzigingen en dingen die je makkelijk zelf kan doen.
Ook jouw klant verandert
De evolutie staat niet stil… Jouw klant evolueert elke dag, beetje bij beetje. Dat wat hij vandaag graag hoort, kan hij volgende week niet meer interessant vinden. Of waarom dacht je dat grote bedrijven hun logo continu bijsturen? Omdat het neon-logo van de jaren ’70 vandaag écht niet meer werkt… Zo gaat dat ook bij websites. In de jaren ’90 was ‘een website’ lang voldoende om je klant te overtuigen. Vandaag is er veel meer nodig dan dat! En we merken dat de klant best veeleisend is (en terecht!). Zorg dus dat je ook op dat vlak, helemaal mee bent!
Dus bij elke mode-gril mijn website aanpassen?
Nee! Alsjeblieft, nee! Behalve als je graag bij elke mode-gril van nul af aan wil beginnen en je (vaste) klanten graag in de war brengt..
Maar als je gaat voor een langdurige relatie met je klanten, moet je het anders aanpakken. De aanpassingen die je dan doet, zijn veel subtieler. Eigenlijk merkt je bezoeker er niet zo héél veel van. Maar als je ze op de juiste manier aanbrengt, zal je merken dat je website je veel meer klanten oplevert! Dus bekijk je website regelmatig kritisch: welke kleine aanpassingen kan je doen om hem nog beter te maken?
Veel succes!