Vermijd deze fouten op je website

4 jan 2020 | webdesign

Gebruik te veel lettertypes

Sinds je op Google Fonts een oneindige collectie webfonts kan vinden, laten sommige ondernemers zich helemaal gaan.  Maar met lettertypes (net als met zoveel andere dingen) is de gouden regel: less is more!  Probeer je tot 2 lettertypes te beperken: een lettertype voor de titels en een lettertype voor de tekst.

Met die twee kan je nog gaan voor vet en/of cursief, of je kan in een andere kleur werken. Variatie genoeg dus met slechts twee lettertypes!

Gebruik slechte foto’s

Er zijn heel wat types slechte foto’s…  Zo zijn er:

  • vakantiefoto’s: echt niet geschikt voor op een website! Behalve wanneer je een blogbericht schrijft over je vakantie, of je een vakantie-website hebt natuurlijk.
  • foto’s van lage kwaliteit: foto’s waar je de spikkeltjes van de pixels op ziet: komt écht niet professioneel over!
  • foto’s waar reclame op staat. Betalende foto’s kan je gratis downloaden, maar dan staat er wel reclame op van de site waar je ze gedownload hebt. Komt absoluut niet goed over.
  • en de moeilijkste: foto’s die volledig vloeken met je huisstijl. Je hebt bv een website in pasteltinten, maar gebruikt foto’s met fluo-kleuren, of heel donkere foto’s.

Twijfel je over de juiste foto? Neem dan contact op met je grafisch ontwerper. Hij of zij kan jou heel goed bijstaan in de keuze van de juiste foto’s.

Schrijf je tekst alleen voor Google

Sommige mensen gaan zo op in het SEO-verhaal, dat hun teksten bijna niet meer leesbaar zijn. Ja je moet rekening houden met de zoekwoorden die je klanten gebruiken.  Maar als je je tekst alleen maar voor Google schrijft, wordt hij helemaal onleesbaar voor je klanten.  Of hij gaat héél erg ‘verkoperig’ overkomen.  En als nuchtere belg hebben we allemaal een aversie aan verkoopstrukjes.

Schrijf je tekst alleen voor je klant

Natuurlijk mag je SEO en Google niet uit het oog verliezen… Je tekst puur schrijven vanuit je intuïtie, zorgt er waarschijnlijk voor dat hij niet gevonden wordt door Google. En dat is ook niet de bedoeling. Mijn advies? Schrijf je tekst eerst puur op intuïtie, omdat dat makkelijker gaat. Lees hem daarna na met een “Google”-pet op.

Zet een muziekje op je website

Gelukkig is die trend ondertussen al wat over gewaaid. Toch kom ik het nog regelmatig tegen: een website waar op de achtergrond muziek speelt.  Maar het is gewoon heel vervelend! Stel je voor dat je op de bus een website bekijkt en opeens begint die muziek te spelen! Of je zit op kantoor! Dat wil je helemaal niet… Dus zet géén muziek op je website of geef de bezoeker de keuze om hem te laten afspelen.

Schrijf je teksten voor je klant én voor Google!

 

4 jan 2020 | webdesign

Small meer info

Graag meer info?

Breng variatie in je tekst

Heb je veel te vertellen? Dan kan je website er al gauw als een saaie encyclopedie gaan uitzien.  Met de tips in dit bericht zorg je ervoor dat...

Begin vandaag aan jouw nieuwe website

Expert zijn in ons vak. Daar gaan wij voor. Als webdesigner, grafisch ontwerper, fotograaf of copywriter. Wij leggen onze lat hoog zodat jouw huisstijl en website tot in de puntjes verzorgd zijn.

Wil je ons leren kennen? Vraag dan een afspraak en wij maken graag tijd voor jou!

Inschrijven netwerkevent

Yes! Je hebt gelijk, netwerken kan je bedrijf écht een boost geven! Connecteren met gedreven netwerkers, mensen die jouw bedrijf graag willen ondersteunen en vooruit helpen.  Dat is wat een goede ondernemer doet!

Vul hieronder jouw gegevens in en dan zorgen wij dat je warm onthaald wordt!

Tot snel!

Inschrijven Netwerkevent

Inschrijven Netwerkevent