Bedenk even wat je zelf doet wanneer je een vakman zoekt. Je zoekt een loodgieter, elektricien, dakwerker, kortom: een vakman. Waar zoek je die dan?
Juist, in de eerste plaats in je vriendenkring. Je vraagt wie er iemand kan aanraden.
Mond-aan-mondreclame blijft één van de belangrijkste en meest betrouwbare vormen van reclame.
Maar ben je dan ook niet nieuwsgierig om iets van die persoon te weten? Waar is zijn firma gevestigd? Heeft hij goede referenties? Wat zijn zijn specialiteiten?
Voor sommige bedrijven werkt mond-aan-mond reclame niet
Je hebt een specifiek geschenk nodig voor iemand. Je zoekt een kaarsenhandel, iemand die een vaas kan graveren, iemand die gepersonaliseerde kussens kan maken, … De kans is klein dat iemand in je vriendenkring zo’n dienst ooit al heeft nodig gehad. Dus zoek je deze informatie op internet.
Je vindt daarvoor op de Goudengids vast wel de juiste persoon! Maar die woont een heel eind van je vandaan. Ga je er zomaar naartoe rijden? Of wil je eerst even wat meer informatie over die persoon? Wat doet die persoon precies? Heeft hij of zij foto’s van producten die op vraag van klanten gemaakt werden?
Je zoekt een therapeut of coach. Voor jezelf of voor je kind. Vaak hebben mensen niet de neiging om hiervoor bij vrienden te informeren. Dus zoek je die via het internet.
Maar net bij deze mensen, waarmee je een vertrouwensband zal gaan opbouwen, is het heel belangrijk om op voorhand wat informatie te kunnen inwinnen.
Waarin in deze persoon gespecialiseerd? Met welke mensen werkt hij of zij? Welke waarden zijn voor hem of haar belangrijk?
Waarom je als bedrijf een website nodig hebt
Je zoekt raad en advies op internet. Of het gaat om grote uitgaven, speciale geschenken of persoonlijke begeleiding. Je wil meer weten over de persoon of firma in kwestie voordat je belangrijke werken laat uitvoeren, grote afstanden aflegt of in zee gaat met een dienstverlener.
De informatie die je zoekt, kan je niet afleiden van het adres, telefoonnummer of de naam van de onderneming. De informatie die je zoekt, kan het best worden weergegeven op een website.
Wat als je geen website hebt?
Duizenden mensen zijn dagelijks op internet op zoek naar nieuwe contacten. Nieuwe winkels, nieuwe vakmannen, nieuwe dienstverleners. Zij zijn ook op zoek naar jou! En als je geen website hebt, is de kans groot dat de potentiële klant aan jou voorbij gaat. De potentiële klant zal liever in zee gaan met iemand waarover hij wel extra informatie op internet terug vindt.
Een bedrijf zonder website komt niet geloofwaardig en professioneel over.
Maar de website moet wél bij jouw bedrijf passen!
Je hebt als ondernemer je eigen stijl. Je legt je eigen accenten. En het is héél belangrijk om die stijl ook door te trekken in je website! Uiteraard moedig ik iedereen aan om daarvoor de juiste specialist te zoeken (grafisch vormgever, copywriter, fotograaf, webdesigner, …). Maar ook wanneer je zelf aan de slag gaat, is het een belangrijk punt om bij stil te staan! De website van Studio 100 kan er dan wel professioneel uit zien en pérfect bij het bedrijf passen. Maar het is niet omdat jij die website leuk vindt, dat hij ook past bij jouw driesterren-restaurant!
Dus ja, de juiste website voor jouw bedrijf, dat is wel degelijk nodig!