Het belang van een goede profielfoto

14 aug 2018 | Facebook, LinkedIn, webdesign

Bij elke website hoort een goede profielfoto. Hoewel de meeste klanten in elkaar krimpen bij het idee alleen al!

Waarom moet jouw foto op jouw website?

Wanneer je de statistieken van je website bekijkt, zal je merken dat de “Over” pagina op de tweede positie staat.  Dat wil zeggen dat mensen je website binnen komen en als tweede stap gaan kijken naar de “over” pagina.  De bezoekers willen weten wie er precies achter het bedrijf zit.  En eigenlijk willen we stiekem vooral de foto zien.  Eerst de foto, dan pas wat die persoon te bieden heeft.

Waarom willen we het gezicht achter een bedrijf zien?

Er is een reden waarom webshops in België moeilijker voet aan wal krijgen dan in Nederland of Amerika.  Belgen zijn meer gereserveerd. Wij willen weten van WIE we iets kopen.  Met WIE we in zee gaan.  WIE er voor ons een offerte zal maken.  We doen geen zaken met bedrijven, maar met mensen.

Als de foto van die persoon ons doet aarzelen, zullen we de stap niet zetten!  Als er iets mis is aan die foto, dan nemen we geen contact op. En dat kunnen allerlei details zijn:

  • Een arts die al rokend op de foto staat
  • Een vervoersmaatschappij die een vakantiefoto met een glas bier heeft gebruikt
  • Een boekhouder die een zotte foto op zijn website heeft staan

De foto zal bepalen of wij de ondernemer als bekwaam en geloofwaardig beschouwen of niet. En dat is heel persoonlijk! En een vooroordeel dat zo subtiel is dat we het vaak niet eens merken 🙂

Wat maakt dat een foto goed is?

Een goede profielfoto zorgt ervoor dat jouw doelgroep zich tot jou aangetrokken voelt.

Alles staat en valt dus met wie jouw doelgroep is en wat je wil uitstralen.

Helaas zijn er geen strikte regels. Het zou makkelijker zijn om te kunnen zeggen: ben je boekhouder? Ok een blauw pak dan. Ben je advocaat? Zet dan een bril op.

Maar zo werkt het niet!

Gelukkig sta je er niet alleen voor!

Waarom heb je een fotograaf nodig?

Een goede fotograaf helpt je met wat hierboven staat.  Hij heeft ervaring met hoe mensen over komen op foto. Hij kan je dus perfect begeleiden met de juiste setting, kledij, belichting, houding en lach.

Belangrijk daarbij is dat je je goed voelt bij de fotograaf!

Ga er dus eerst eens langs om een praatje te maken. Voel je je goed bij de fotograaf? Waag dan de sprong!  Je krijgt er in elk geval een goede foto voor in de plaats!

Tip: ik liet onlangs nieuwe foto’s maken bij Wilfried’s Fotoatelier. Je kan hier lezen hoe Wilfried te werk gaat.

14 aug 2018 | Facebook, LinkedIn, webdesign

Small meer info

Graag meer info?

Breng variatie in je tekst

Heb je veel te vertellen? Dan kan je website er al gauw als een saaie encyclopedie gaan uitzien.  Met de tips in dit bericht zorg je ervoor dat...

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het bouwen van een netwerk van zoveel mogelijk linken naar jouw website. We geven je enkele tips!

Gratis afbeeldingen

Niets zegt zoveel als een goede foto. Maar hoe pak je dat aan? Bel je een fotograaf om de perfecte foto van een bos, een berg of een...

Begin vandaag aan jouw nieuwe website

Expert zijn in ons vak. Daar gaan wij voor. Als webdesigner, grafisch ontwerper, fotograaf of copywriter. Wij leggen onze lat hoog zodat jouw huisstijl en website tot in de puntjes verzorgd zijn.

Wil je ons leren kennen? Vraag dan een afspraak en wij maken graag tijd voor jou!