Zet je website niet te vol

24 mrt 2016 | Marketing, webdesign

Je hebt een hoofdproduct. En bijproducten. Enkele diensten. Jarenlange ervaring. Een fantastisch team. Natuurlijk wil je dat van de daken schreeuwen! Maar moet dat ook allemaal op je website?

Het is een moeilijk evenwicht.

Want ja, natuurlijk ben je fier op je bedrijf! En je wil dat de hele wereld dat ook op je website kan zien.

Alleen…. moet je opletten dat je je bezoekers niet weg jaagt! Want teveel informatie kan ervoor zorgen dat ze afhaken.

Niet teveel pagina’s

Ik heb jullie al verteld dat je moet opletten met je navigatiemenu. Maar zelfs als je dat simpel houdt, zonder al te veel submenu’s, kan dat uit de hand lopen.

Als je elk product en elke dienst op een aparte pagina zet, krijg je een overvloed aan pagina’s én een ellenlang navigatiemenu!

Het gevolg is dat je bezoekers niet meer zullen terugvinden wat ze eigenlijk kwamen zoeken…

Enige uitzondering is uiteraard de webshop, waar het net wél de bedoeling is om je inhoud zo goed mogelijk op te delen in rubrieken zodat de bezoeker heel snel vindt wat hij zoekt!

Maak een keuze

Je hebt vast wel premium producten en bijproducten. Zo kan een meubelzaak bijvoorbeeld ook decoratie verkopen.

Voor die meubelzaak zijn de meubels het meest belangrijke. Die moeten duidelijk op de website aanwezig zijn.

De decoratie mag in de marge vermeld worden, maar hoeft niet een even belangrijke plaats in te nemen als de meubels zelf.

Zo is het voor de bezoeker ook meteen duidelijk wat jouw specialisatie is!

Geen dikke roman

Je website is geen roman… (En laat hem alstublieft geen thriller zijn…)

Zelfs de grootste boekenwurm leest niet graag ellenlange website-teksten.

Mensen haken af als je teveel tekst schrijft. Je aanbod moet gewoon duidelijk zijn! En nee “Ik verkoop zwembaden” is niet voldoende….

Wil je toch alles opnemen op je website? Zorg dan voor een goede structuur, met duidelijke titels boven de paragrafen. Zo kan je bezoeker zelf beslissen of dat een interessant stuk lijkt of niet.

En overweeg of een copywriter je kan bijstaan.  Zij kunnen een tekst goed structureren en zorgen dat de tekst tenminste leuk om lezen is!

24 mrt 2016 | Marketing, webdesign

Small meer info

Graag meer info?

Breng variatie in je tekst

Heb je veel te vertellen? Dan kan je website er al gauw als een saaie encyclopedie gaan uitzien.  Met de tips in dit bericht zorg je ervoor dat...

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het bouwen van een netwerk van zoveel mogelijk linken naar jouw website. We geven je enkele tips!

Gratis afbeeldingen

Niets zegt zoveel als een goede foto. Maar hoe pak je dat aan? Bel je een fotograaf om de perfecte foto van een bos, een berg of een...

Begin vandaag aan jouw nieuwe website

Expert zijn in ons vak. Daar gaan wij voor. Als webdesigner, grafisch ontwerper, fotograaf of copywriter. Wij leggen onze lat hoog zodat jouw huisstijl en website tot in de puntjes verzorgd zijn.

Wil je ons leren kennen? Vraag dan een afspraak en wij maken graag tijd voor jou!